مردم اسامی نامزدهای شورای شهر را قبل از ورود به شعبه همراه داشته باشند

رییس ستاد انتخابات لرستان گفت: باتوجه به تعداد بالای اعضای شورای اسلامی شهر و به منظور جلوگیری از ازدحام، به مردم پیشنهاد می‌شود قبل از ورود به شعبه اخذ رای، اسامی و کد نامزدهای مورد نظر خود را به همراه داشته باشند.
کد خبر: ۹۷۱۹۴۵
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۸ 18 June 2021

به گزارش تابناک لرستان، محمود ثمینی روز جمعه در جمع خبرنگاران افزود: تمامی تمهیدات لازم در شعب برای فاصله گذاری اجتماعی، علامت گذاری و ضدعفونی انجام شده است و رابط بهداشت نیز در شعبه حضور دارند.

وی تصریح کرد: با این وجود به مردم توصیه می شود خودکار شخصی به همراه داشته باشند و افرادی که به هر دلیلی امکان وارد کردن کد را ندارند فرد معتمدی را همراه خود به محل رای گیری ببرند.

معاون استاندار لرستان  تصریح کرد: برای رای دادن باید حتما شناسنامه و ترجیحا کارت ملی همراه شهروندان باشد و در صورت نبود کارت ملی، ارائه شماره ملی ضروری است.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا امروز جمعه ۲۸ خرداد همزمان با سراسر کشور در لرستان آغاز شده است.

برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا یک میلیون و ۵۰۱ هزار و ۹۶۴ نفر در لرستان واجد شرایط رای گیری هستند که ۳۳ هزار و ۸۲۵ نفر آنان رای اولی می‌باشند.

۴۵۳ شعبه اخذ رای الکترونیک برای انتخابات ۲۸ خرداد در چهار شهرستان استان دایر شده است، انتخابات امسال در ۱۱ شهرستان و یکهزار و ۵۱۶ روستای استان در حال برگزاری است و در ۱۹۸ روستا آمار افراد ثبت‌نامی به حد نصاب نرسید.

۳۴ شورای اسلامی شهر در لرستان وجود دارد که که ۱۸۱ عضو اصلی و ۱۰۳ عضو علی البدل دارند.

تعداد شعب اخذ رای در استان نیز با افزایش ۱۵ درصدی نسبت به دوره قبل به ۲ هزار و ۳۱ شعبه رسیده است و یکهزار و ۱۳۱ نفر برای شوراهای شهری و هفت هزار و ۸۲۶ نفر برای شوراهای روستایی رقابت دارند.

انتخابات ۲۸ خرداد  در ۳۱ حوزه شهری و یکهزار و ۷۰۰ حوزه روستایی لرستان در حال برگزاری است و ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی نیز با ۲۴ شعبه بر روند برگزاری این رویداد سیاسی در استان نظارت دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار